تولید بتن پرمقاومت با عیار 500 برای نخستین بار در استان گلستان

سرپرست کارگاه تقاطع غیر همسطح 60 متری افسران به بزرگراه شهید کلانتری گرگان از تولید بتن با مقاومت فشاری 500 کیلوگرم بر مترمکعب برای نخستین بار در استان گلستان و برای بتن ریزی مرحله اول عرشه این پروژه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کارگاه، مهندس پوریا آلوستانی افزود: بتن ریزی پروژه فوق با حجم یکهزار و 250 تن توسط 60 میکسر و همزمان با دو پمپ هوایی و در بازه زمانی کمتر از 11 ساعت انجام شد.

وی طول عرشه بتن ریزی شده پل روگذر 60 متری افسران گرگان را 46 متر از نوع دال مجوف پیش کشیده اعلام کرد.

سرپرست کارگاه پل روگذر 60 متری افسران گرگان ادامه داد: این پروژه از زمان آغاز عملیات اجرایی تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس آلوستانی اضافه کرد: حفر، سبدگذاری و بتن ریزی 60 حلقه شمع سازه ای به عنوان بخشی از عملیات اجرایی این پروژه به پایان رسید.

به گفته وی، عملیات اجرایی عرشه به طول 46 متر شامل آرماتوربندی، غلاف گذاری کابل و بتن ریزی نیز انجام شد.

مهندس آلوستانی خاطرنشان کرد: در این مدت، 50 درصد عملیات دیوار خاک مسلح غربی و چهار ستون از مجموع شش ستون به انجام رسیده است.

مراسم کلنگ زنی پروژه پل روگذر 60 متری افسران به بزرگراه شهید کلانتری گرگان هشتم آبان ماه 1397 با حضور معاون عمرانی وزیرکشور و مسئولان استانی و شهرستانی و به کارفرمایی شهرداری گرگان، نظارت مهندسین مشاور ره یاب میلاد و پیمانکاری شرکت شاهوار راه گلستان برگزار و تحویل زمین و عملیات اجرایی پروژه نیز از روز دهم آبان ماه 1397 آغاز شد.

لازم به ذکر است پس از سال ها یک شرکت بومی به عنوان پیمانکار بزرگترین پروژه عمرانی و ترافیکی تاریخ شهرداری گرگان مشغول بکار است.

 
 
اجرای بتن غلتکی RCC برای اولین بار در استان گلستان
پیوندها